Annonse:
Arendals Tidende Gjennom 10 år
Arendals Tidende gjennom 10 år

Arendals Tidende gjennom ti år

Ti år har gått siden den nye lokalavisa i Arendal distribuerte sin aller første prøveavis. Ti år med prøvelser, utfordringer og den evige jakten på flere abonnenter, og ikke minst ti år med gode saker fra lokalmiljøet.

Lykkeønskningene var mange da stifterne av Arendals Tidende, Anders Raaum og Nils Thommesen, kunngjorde at de ville utgi lokalavis. Skepsisen var også stor, og mange dømte den nye avisa nedenom og hjem. I dag, ti år senere, lever imidlertid avisa i beste velgående, til tross for én konkurs og en rekke omorganiseringer i bedriften.

05-01 Side 01

Første prøveutgave 9. november 2005

Vi har tatt et dypdykk i gamle arkiver, bladd i gamle saker og kost oss med både «Jens Rægevig» og Birger Bs kåserier «Arendal er ikke Arendal» blant så mye annet. Noen av disse minnene vil vi dele med dere trofaste lesere i denne artikkelen.

 2005
Raaum og Thommesen hentet inn Nils Petter Vigerstøl som avisas redaktør. På det tidspunktet var han på vei ut av sin stilling som vaktsjef i Agderposten, og «timingen» kunne ikke vært bedre.

Staben
Med Vigerstøl på laget startet planleggingen, og ikke minst ansettelser av en helt ny avisstab. Ivar Thune tiltrådte stillingen som daglig leder og markedsansvarlig, Rita Tvede Bartolomei ble redaksjonssjef, Camilla Glad og Henning Høholt kom inn som journalister sammen med Stein Bay Styrvold som magasinredaktør. På salgsteamet bidro Monica Reffhaug og Øystein Just.

Lokale nyheter
Med denne gjengen så Arendals Tidende dagens lys 9. november 2005 med sin aller første prøveutgave.  Forsidesaken handlet om sykehuset og direktør Jan Roger Olsen som skulle styrke PCI-senteret med 150 millioner kroner.  Avisa var spekket av nyhetssaker, politikk og kultur der vi blant annet kunne lese om jazz-sangeren Inger Marie Gundersen som fikk 30 000 kroner i støtte til plateinnspilling og driftige kokkelærlinger på Strømsbu videregående skole.

Avisen ga ut sju prøveutgaver i 2005 før abonnementsutgavene startet opp etter nyttår. I løpet av høsten begynte Wenche Eriksen som salgskonsulent og Thorbjørn Knudsen som typograf. Alle avdelingene var fylt opp, og fremtiden for avisa så lys ut.

Salgsteamet fordelte seg mellom Stoa og sentrum. Ifølge Wenche Eriksen holdt de seg unna Saltrød, fordi det var Odd Bjørn Jensen fra TS-avisa sitt område. I dag er TS-generalen imidlertid inne på eiersiden, og Arendals Tidenes selgere kan ferdes fritt, også på Saltrød.

Phonebook

– Jeg husker at jeg fikk utdelt en gammel telefonkatalog med beskjed om å ringe til alle bedrifter på de rosa sidene for å selge annonser. Etter hvert som jeg ringte rundt opplevde jeg at mange av telefonnumrene ikke var i bruk, og det var kanskje ikke så rart, for den telefonkatalogen jeg hadde fått var over tre år gammel, forteller Wenche.

 

2006

En del av staben med fast ansatte og sommervikarer som står bak lokalavisen for Arendal. Foran f.v: Petter Reffhaug og fungerende styreleder Nils H. Thommesen. Bak f.v. Lasse Lystvedt, Wenche Eriksen, Heidi Vigerstøl, Berit Dahl, Harald Hope, Bjarni Hauksson, Thorbjørn Knudsen, Kristin Styrvold, Roar Askland, Nils P. Vigerstøl, Stein Bay Styrvold og Finn Thorstensen. Arkivfoto.

En del av staben med fast ansatte og sommervikarer som står bak lokalavisen for Arendal. Foran f.v: Petter Reffhaug og fungerende styreleder Nils H. Thommesen. Bak f.v. Lasse Lystvedt, Wenche Eriksen, Heidi Vigerstøl, Berit Dahl, Harald Hope, Bjarni Hauksson, Thorbjørn Knudsen, Kristin Styrvold, Roar Askland, Nils P. Vigerstøl, Stein Bay Styrvold og Finn Thorstensen. Arkivfoto.

Onsdag 4. januar kom den aller første abonnementsavisa ut til nærmere 1 000 abonnenter i Arendal. Avisa ble trykket på Tvedestrand boktrykkeri og ble distribuert gjennom posten. Utfordringene ved å bruke boktrykkeriet var at de ikke kunne trykke hele avisa i farger, og halvparten av sidene var derfor i sort/hvitt.

Forsiden på avis nr. 1 – 1. årgang kunne fortelle om en knallgod Granerevy, ros til helse-Arendal og om forskningssjefen fra Flødevigen som dro til Cambodia.

I løpet av dette året ble det jobbet hardt for å få opp abonnementstallet. Målet var å komme over 2 000. For å få dette til satte redaksjonen i gang en større vervekampanje der hovedpremien var en sydentur for to personer til en verdi av 15 000 kroner.

Lokalene på Myrene ble etterhvert for trange, og avisa flyttet ned til sentrum og inn i Thommesen-gården i Gågaten. Avisredaksjonen gjennomgikk i løpet av året noen omorganiseringer, og Petter Reffhaug tiltrådte som ny daglig leder. Rita Bartolomei avtrådte sin stilling som redaksjonssjef, mens den unge journalisten fra Valle, Bente Harstad, tiltrådte.

Onsdag 5. juli markerte redaksjonen, salgsteam og styreleder avis nummer 50 og et halvt år i drift.

Det var dette året hjertepasient og direktør ved Sevan Marine forærte hjerteavdelingen ved sykehuset i Arendal en gave på 7.5 millioner kroner. Avisa skrev også grundig om Kitron i medvind da de flyttet 600 ansatte fra Kilsund til Hisøy. Dette året kunne også jazz- og bluesfestivalen Canal Street skryte av ny publikumsrekord med rekordbesøk på blant annet Jamie Cullums konsert på hovedscenen der også Arendal Big Band bidro med stort sceneshow sammen med Heine Totland.

06-58 Side 19

Avisa skriver:

«Mange milepæler er passert på årets Canal Street: 10 000 solgte billetter – mot den tidligere rekorden på ca. 8 500, og totalt publikumsbesøk på over 20 000! Da er 14 friarrangementer medregnet, og ikke-betalende gjester som sponsorer, pressefolk, musikere og frivillige hjelpere. Kaizers Orchestra i Heftingdalen trakk ca. 2 150, bestillingsverket

i Pollen med Terje Rypdal og Paolo Vinaccia litt i underkant av 2 000, hovedkonsertene totalt ca. 6 000 – omtrent jevnt fordelt på Sondre Lerche, Angelique Kidjo og avslutningskonserten med Arendal Big Band og Jamie Cullum. Også nedriggingen av det veldige arrangementet har gått som smurt. Og hæren av frivillige fra Røde Kors Hjelpekorps fikk velsignet lite å gjøre. Dugnadsgjengen og festivalkomiteen er berettiget stolte og glade etter suksessen.»

Ved utkanten av året hadde Arendals Tidende gjort kunststykket å oppnå 2 067 abonnenter.

Dette var bemanningen ved årsslutt:
Administrasjon: Petter Reffhaug
Ansvarlig redaktør: Nils Petter Vigerstøl
Magasinredaktør: Stein Bay Styrvold

Journalister: Camilla Glad Mitic, Bente Harstad, Finn Thorstensen (frilanser), Tore Abrahamsen (frilanser) Berit Dahl (frilanser)

Salg: Wenche Eriksen og Harald Hope
Typografer/grafisk: Thorbjørn Knudsen og Roar Askland

Spaltefigurer som aldri går i glemmeboka

 De faste spaltene «Arendal er ikke Arendal» skrevet av Egil Børre Johnsen, alias «Birger B.» og Jens Rægevig ført i penn av Finn Thorstensen var to populære innslag i avisa.

Den lune figuren fra Rægevig har i forbindelse med jubileet til avisa sendt en hilsen til redaksjonen:

Jøss å tia flyr…

Tenk du – nå e det allerede ti år sia den føsste avisa fra Ændals Tidene kåm ud. Det e ikkje te å fårrstå. Men dei hållå på – vær uge kommå lokalavisa vår ud te glede både fårr åss i Ændal å dei ront fårrbi.

Møe hær vætt skreve i løbe a di herre ti åra – å stort sett bære possetiv vinkling a dei goe lokale sagene her i åmråde.

Ein ting e å Otelie konne ønske åss i det fine magasine deres i heljene – mi savnå allså ei kryssor. Det va noe mi kosa åss me i heljene her ude i Rægevig!

Grattulere me daen å di føsste ti åra – å mi gledå åss te fottsettelsen!

Ef.Te.

Arendal er ikke Arendal

07-21 Side 13 Egil Børre Johnsen skrev under pseudonymet «Birger B.» gjennom en årrekke fra avisa kom ut i 2006. Disse kåseriene ble så populære at det ble bestemt å gi ut bok med alle kåseriene som var skrevet. Journalist Camilla Glad Mitic sto for tegningene i boka og Arendals Tidende sto som utgiver.

Her kan du lese et av kåseriene til «Birger B.»

 

 

 

 

 

 

 

Lokale skip gjennom tidene


AT0209012026
Også serien «Lokale skip gjennom tidene» av Jan Tore Knudsen var populær, og mange ringte inn til redaksjonen for å få tilsendt bilder av båtene han skrev om.

 

 

 

2007
07-01 Side 01Året 2007 ble et minnerikt år for avisa. Både redaksjon og salgsteam markerte seg sterkt i bybildet med jevnlige stands, der de delte ut avisa og solgte abonnement. Målet var stadig å øke. Det handlet om pressestøtte. Økonomien var ikke bra, men med mye jobb både fra administrasjon, redaksjon og salgsteam overlevde avisa med et nødskrik. Avisa byttet trykkeri fra Tvedestrand boktrykkeri til Edda trykk AS, og endelig kunne hele avisa utgis i farger.

Dette året arrangerte også avisa sommershowet «Pearls of Arendal», iscenesatt og gjennomført av avisas journalist Camilla Glad Mitic der lokale talent ble satt i fokus. Ordfører og politikere var mannekenger av klær som var blitt designet og sydd av elever ved yrkesskolen. Pearls of Arendal var et samarbeid mellom Arendal kommune, UNEP/GRID-Arendal og avisa, og som et resultat av arrangementet ble det opprettet et bærekraftig utviklingsfond for unge. Gjesidigestiftelsen og Arendal Sparekasse ga til sammen 25 000 kroner som skulle deles i stipend til en person som utmerket seg innen kreativitet, nytekning og bærekraftig utvikling. Showet ble en stor suksess, og skapte stor blest.

Pearls of Arendal

Pearls of Arendal

I juni dette året ble også undertegnede ansatt som en del av salgsteamet.

Dette var bemanningen ved årsslutt:

Administrasjon: Petter Reffhaug
Ansvarlig redaktør: Nils Petter Vigerstøl
Magasinredaktør: Stein Bay Styrvold

Journalister: Camilla Glad Mitic, Bente Harstad, Finn Thorstensen (frilanser), Tore Abrahamsen (frilanser) Berit Dahl (frilanser)

Salg: Wenche Eriksen, Harald Hope og Linda Christensen
Typografer/grafisk: Thorbjørn Knudsen og Roar Askland

På slutten av året hadde avisa oppnådd 2 136 abonnenter.

2008
Dette året flyttet avisa til jernbanestasjonen, og overtok samtidig driften av billettsalget og arbeidsgiveransvaret for NSB-ansatt Helge Andreassen.

Alle avisas ansatte bidro på dugnad med å pusse opp lokalene, og det ble snekret nye kontorbåser til alle ansatte.  Avisa bidro til at venterommet ble betjent hele uka samt i helgene. Redaksjon og salgsteam ble opplært av NSB til å selge billetter, og alle gjorde sitt for å gjøre jernbane- og avishuset til et levende sted. Innflyttingen ble høytidelig markert med ordførerbesøk og mediedekning, både i avis og på TV.

I april mottok avisa Landslaget for lokalavisers idépris for sommershowet Pearls of Arendal, på landslagets møte var over 300 avisfolk fra hele landet var samlet. Juryens begrunnelse for prisen var at lokalavisa utmerket seg som nyskapende og kreativ.

Marianne Litlekalsøy og Eyvind Øyrås kom med på laget som henholdsvis frilanser og fast journalist. Maria Åsheim begynte som grafisk designer og ble Thorbjørn Knudsens høyrehånd. Petter Reffhaug sluttet, og Vigerstøl tiltrådte som daglig leder i tillegg til å inneha redaktørrollen.

Dette var staben ved utgangen av 2008:

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Nils Petter Vigerstøl
Redaksjonsleder: Camilla Glad Mitic
Journalister: Bente Harstad, Eyvind Øyraas
Frilansere: Finn Thorstensen, Tore Abrahamsen, Berit Dahl, Marianne Litlekalsøy, Heidi T. Vigerstøl
Salg: Wenche Eriksen, Harald Hope og Linda Christensen
Typografer/grafisk: Thorbjørn Knudsen, Maria Åsheim og Roar Askland

På slutten av året hadde avisa 2 377 abonnenter.

 2009
Avisa var i god driv med en stabil bemanning. Økonomien var fortsatt en utfordring, men det stoppet ikke avisgjengen på Jernbanestasjonen. Journalistene jobbet hardt for å finne de gode sakene og satt titt og ofte dagsorden både politisk og på nyhetssiden. Samtidig som de jaktet på de gode nyhetene, var de små sakene fortsatt en stor prioritet. Hyggelige saker ute blant lokalbefolkningen og heftige politiske debatter ble tilbudt leserne.

Samtidig var det et tøft år for hele avisbransjen. Alle slet med å holde på abonnenter på papir. Nettet overtok mer og mer, og var starten på den utviklingen vi som har kommet for fullt i dag. Layouten ble stadig endret, og redaksjonen jobbet målrettet for å modernisere seg mot yngre lesere.

Den iherdige jobbingen for å holde på gamle, og skaffe nye abonnenter lønte seg, og Arendals Tidende endte opp som opplagsvinner på Agder med 2 381 abonnenter.

En hilsen fra tidligere redaksjonssjef og nåværende ansvarlig redaktør i Åmli-avisa:

Dette har Arendals Tidende betydd for meg

“Jeg har blitt forespurt om å sende noen ord til jubileet.  Det jeg husker best var at ideene haglet, entusiasmen var stor, og engasjementet drivende. Prøveutgavene våre ble til på Myrene, vi tastet og tastet på bokstavene, vi banket på dørene og oppsøkte intervjuene. Arendals Tidende ble født i et ønske om å skape noe nytt, gjøre en forskjell. Etter hvert gjorde vi det: Satt vår signatur på Arendal. Redaktør og daglig leder Nils Petter Vigerstøl la inn et betydelig livsverk for å få avisa levedyktig. I staben, var den gode historien, gjeldende også da. Vi var idealister, som ville skape noe. Og vi jobbet ræva av oss. Avisen flyttet til sentrum, og senere til Jernbanestasjonen. I nesten 6 år hadde jeg mitt daglige virke i avisa, sammen med min kontorsamboer og bedre halvdel Bente J. Harstad, før jeg begynte i Novemberfilm og nå Åmliavisa. Årene i Arendals Tidende var en lærerik reise, med ufattelig mange gode minner, ikke minst- artige pressehistorier best fortalt i godt lag. For vi rørte også opp sinnet og lagde furore av og til, avslørte og var på hugget, men skapte også nærhet i lokalsamfunnet, og forhåpentligvis mye glede.

Gratulerer med 10 års dagen Arendals Tidende. Og lykke til videre!”

Camilla Glad, redaktør i Åmliavisa.

Staben i 2009:

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Nils Petter Vigerstøl
Redaksjonsleder: Camilla Glad Mitic
Journalister: Bente Harstad, Eyvind Øyraas
Frilansere: Finn Thorstensen, Berit Dahl, Marianne Litlekalsøy, Heidi T. Vigerstøl
Salg: Wenche Eriksen, Harald Hope og Linda Christensen
Typografer/grafisk: Thorbjørn Knudsen, Maria Åsheim

2010
17 år gamle Solveig Pihlfeldt Haugen sto sterkt i bresjen i Barbu-saken. I avisa kunne vi lese at hun hadde opprettet en Facebook-gruppe med tittelen «Vi som vil ha park og ikke blokker i Barbu» som på et blunk fikk nærmere 2 000 medlemmer. Kampen var i gang mot oppkjøringen av kommunevalget året etter.

Tove Skyttemyr preget forsiden etter at sykehusstyret bestemte å stenge barneavdelingen i Arendal hele sommerperioden.

«Gjennom 14 år har jeg sett en av landets flotteste barneavdelinger bli bygd ned bit for bit» uttalte hun til avisa.

12. oktober 2010 gikk opp mot 15 000 arendalitter i fakkeltog mot sykehusledelsen mot raseringen av sentralsykehuset i Arendal i forbindelse med kutt og flytting av barneavdelingen til Kristiansand. På parolene kunne vi lese «Er Aust-Egdene mindre verdt enn Vest-Egdene!!!» Dette preget naturlig nok forsiden til lokalavisa som dagen etter hadde et stort oppslag om en av de største demonstrasjonene i Arendal.

Dette året var også preget av hard kamp om annonsørene. Det var dårlige tider i markedet, og annonsesalget gikk ned både hos Arendals Tidende og på landsbasis.

Undertegnede sluttet med salg, og overtok regnskapet i tillegg til å skrive om kulturlivet i nærmiljøet.

Dette året hadde avisa en nedgang på abonnenter, til 2 010 abonnenter ved årsskiftet.

Dette var staben ved utgangen av 2010:

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Nils Petter Vigerstøl
Redaksjonsleder: Camilla Glad Mitic
Journalister: Bente Harstad, Eyvind Øyraas
Frilansere: Finn Thorstensen, Berit Dahl, Marianne Litlekalsøy, Heidi T. Vigerstøl
Salg: Wenche Eriksen, Harald Hope
Administrasjon/kulturjournalist: Linda Christensen
Typografer/grafisk: Thorbjørn Knudsen, Maria Åsheim

2011
Dårlig annonsesalg og nedgang i abonnenter førte til dramatiske kutt i redaksjonen. To av journalistene Camilla Glad Mitic og Bente Harstad, sluttet etter seks år som trofaste ildsjeler.

Dette året begynte tidligere bankmann og konsernsjef for Sparebanken Sør, Morten Kraft, som frilansjournalist for avisa. Han fikk sitt eget kontor, og skrev hovedsakelig om næringslivet i kommunen. Nyheten om bankmannen som ble journalist i lokalavisa skapte overskrifter i lokalmedia, og han var et positivt tilslag til Arendals Tidende.

AT0611080604crop

Slik ble Kraft presentert i avisa:

«Morten Kraft til Arendals Tidende

Morten Kraft er engasjert som journalist på deltid i redaksjonen til Arendals Tidende.Han vil bidra med generell dekning av det daglige nyhetsbildet i Arendal, og med særlig interesse for næringsliv, økonomi og samfunn.Morten Kraft var tidligere konsernsjef i Sparebanken Sør, og er i tillegg til engasjementet i Arendals Tidende senior bedriftsrådigiver i Active People. Han er også styreleder i Arendal Fotball, og er aktuell som bystyrekandidat for Arbeiderpartietunder høstens valg.»

Året endte med en liten oppsving på abonnenter med 2 075 betalende abonnenter.

Dette var staben ved utgangen av 2011:

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Nils Petter Vigerstøl

Journalister: Eyvind Øyraas, Morten Kraft, Linda Christensen

Frilansere: Finn Thorstensen, Berit Dahl, Marianne Litlekalsøy, Heidi T. Vigerstøl

Salg: Wenche Eriksen, Harald Hope, Hilde Grunde

Typografer/grafisk: Thorbjørn Knudsen, Maria Åsheim

2012
25. april 2012.

Styret i Arendals Tidende begjærte seg konkurs.

Det var en trist dag for redaktøren og staben hans. Etter år med intens jobbing og iherdig satsning fra hele staben, måtte avisa til slutt kaste inn håndkledet. De ansatte sto uten arbeidsgiver, men det hindret ikke redaksjonen i å gjøre jobben sin. De jobbet videre for å gi ut de neste utgavene i håp om at noen ville kjøpe opp avisa.

Både Agderposten og Tvende Media meldte sin interesse for kjøp av konkursboet og Arendals Tidende. Etter forhandlinger med bobestyrer ble det til slutt bestemt at Tvende Media skulle kjøpe boet og rettigheten til videre drift av lokalavisa, og allerede helt i starten av mai var overtakelsen et faktum og redaksjonen flyttet inn i Tvendes lokaler i Havnegaten.

Redaksjon og salgsteam gikk gjennom en kraftig slankekur, og flere sto uten jobb etter konkurs og overtakelse. Nye Arendals Tidende ble etablert. Nils Petter Vigerstøl fortsatte som ansvarlig redaktør i en periode før Morten Kraft overtok redaktørrollen.

Morten Krafts rolle som redaktør i lokalavisa førte til at næringslivstoppen og bystyrepolitikeren måtte ta et års pause i bystyret. Redaktørstillingen lot seg ikke forene med bystyresalen.

Avisa fortsatte sin vanlige drift med distribusjon to ganger i uka. På grunn av manglende ressurser ble nettavisen lagt død i en periode.

Som noen av de store sakene dette året avdekket blant annet redaktøren at rådmann Harald Danielsen planla Roma-tur for 50 toppledere i kommunen i en periode med dårlig kommuneøkonomi og drastiske kutt på flere plan.

Ved årsskiftet hadde avisa 1 817 abonnenter.

Staben i Nye Arendals Tidende:

Daglig leder: Einar Sjøvaag
Redaktør: Morten Kraft
Politisk redaktør: Nils Petter Vigerstøl
Salg: Odd Vassbø
Salg/redaksjon kultur: Linda Christensen
Redaksjon: Eyvind Øyraas
Frilanser: Marianne Litlekalsøy
Frilanser sport: Tore Abrahamsen
Redaksjon/produksjon: Heidi T. Vigerstøl
Produksjon: Thorbjørn Knudsen

2013
Permisjonstiden til redaktør Morten Kraft nærmet seg en slutt, og han måtte ta en avgjørelse; redaktør eller bystyrepolitiker.

Kraft valgte å avtre redaktørstillingen, og Grete Husebø tiltrådte som ny redaktør i august. I en alder av 22 år var hun da landets nest yngste redaktør.

Grafisk designer Maria Åsheim var tilbake etter et år med utdannelse. Med ny redaktør i sjefsstolen var tiden kommet for flere endringer i lokalavisa. Layout og ny logo ble lansert i løpet av høsten, og ny nettside var igjen på trappene.

Undertegnede tiltrådte som kulturredaktør i desember.

Side 22 – 14-01

Staben ved årsskiftet: 

Daglig leder: Einar Sjøvaag
Redaktør: Grete Husebø
Kulturredaktør: Linda Christensen
Journalist: Nils Petter Vigerstøl, Morten Kraft og Eyvind Øyraas
Salg: Odd Vassbø
Salg/redaksjon kultur: Linda Christensen
Redaksjon: Eyvind Øyraas
Frilanser: Marianne Litlekalsøy
Frilanser sport: Tore Abrahamsen
Redaksjon/produksjon: Heidi T. Vigerstøl
Produksjon: Maria Åsheim

2014
Nils Petter Vigerstøl valgte etter åtte år i avisa å trekke seg helt ut av driften ved årsskiftet og sa opp sin stilling tidlig i 2014. Avisa var inne i et år med store endringer og omorganiseringer i bedriften. Eyvind Øyraas og Morten Kraft sluttet, og Esben Holm Eskelund ble ansatt som ny journalist, med hovedfokus på politikk.

For å få fart på annonsesalget ble Wenche Eriksen ansatt som salgsleder for Arendals Tidende. Hun hadde vært med helt fra starten, men var en av dem som ikke fikk jobb videre etter konkursen i 2012.  Mandagsutgaven ble fulldistribuert til alle husstander i Arendal kommune hver uke, og magasinet Arendals Tidende HELG ble lansert på slutten av året.

7. juli lanserte Arendals tidende på ny nettavis. Avisa gav leserne mulighet til å holde seg oppdatert utenom avisas to ukentlige utgaver og ble godt mottatt. Lanseringen fikk blant annet oppmerksomhet av NRK Sørlandet i forbindelse med lanseringen.

Med gode nyhetssaker på samfunn, politikk og kultur gjorde lokalavisa seg mer bemerket enn noensinne, og fremtiden så lysere ut enn noen gang.

Dette var staben i 2014:

Daglig leder: Einar Sjøvaag
Redaktør: Grete Husebø
Kulturredaktør: Linda Christensen
Journalist: Esben Holm Eskelund og Aina Ludvigsen
Sportsjournalist: Tore Abrahamsen
Fotograf: Jarle Kavli Jørgensen
Salgsleder: Wenche Eriksen
Grafisk designer: Maria Aasheim og Henning Jon Grini
Annonseproduksjon: Torbjørn Lillebø
Godkjent opplag 1 655 abonnenter.

 2015
I januar overtok Odd Bjørn Jensen som daglig leder av Arendals Tidende. Helgemagasinet var etablert med fast utgivelse hver fredag.

Dette året har imidlertid vært preget av store endringer for abonnentene. I stedet for å få helgemagasinet hjem i postkassa, fikk alle abonnentene tilsendt et fordelskort som de skulle vise fram for å hente magasinet på butikken i stedet. Denne endringen ble innført på tampen av 2014 for å forsvare avisas videre drift. Mange var skuffet over ordningen.

Magasinet har fått mye positiv oppmerksomhet og mange gode tilbakemeldinger. I A4-format og på glanset papir fremstår det som tiltalende. Redaksjonen har fokusert på å jobbe fram gode magasinsaker med dybde og lokalt innhold. Dette er et produkt som har kommet for å bli.

I skrivende stund kan igjen avisa tilby alle abonnenter å få fredagsutgaven hjem i postkassa, noe som har ført til mange nye abonnenter.

Vi i Arendals Tidende jobber til en hver tid for å lage gode lokale saker. Vi vil takke alle våre trofaste lesere, våre venner, våre tipsere og alle andre som har bidratt til at lokalavisa fortsatt lever for ti spennende og fantastiske år.

Med 997 aviser tilbakelagt jobber vi fram mot ti nye år.

 

 

Sorry. No data so far.