Arkivfoto
Interpellasjon til ordfører i bystyret den 1. november
I et møte med Den Norske Tannlegeforening og andre ble det opplyst at kun 26% av de eldre som har rett på fri tannhelsebehandling benytter seg av muligheten.
De mente at informasjonen om tilbudet var for dårlig, at mange i hjemmesykepleien selv ikke visste om det, og at kommunene gjorde for lite for å sikre at eldre får tannhelsehjelp.
Mange eldre er demente og klarer ikke å huske på dette selv.
Her bør kommunene passe på at informasjon og oppfølging blir gjort.
Hva vil ordføreren gjøre for å sikre at alle eldre i kommunen som har rett på refusjon eller full dekning av tannhelseutgifter får informasjon om det?
Hvordan jobber kommunen for å sikre at alle eldre får den tannbehandlingen de har rett og krav på?
Ingrid Skårmo
Bystyremedlem for FrP
