fbpx
skip to Main Content
Arkivfoto

Interpellasjon til ordfører i bystyret den 1. november

I et møte med Den Norske Tannlegeforening og andre ble det opplyst at kun 26% av de eldre som har rett på fri tannhelsebehandling benytter seg av muligheten.

De mente at informasjonen om tilbudet var for dårlig, at mange i hjemmesykepleien selv ikke visste om det, og at kommunene gjorde for lite for å sikre at eldre får tannhelsehjelp.

Mange eldre er demente og klarer ikke å huske på dette selv.

Her bør kommunene passe på at informasjon og oppfølging blir gjort.

Hva vil ordføreren gjøre for å sikre at alle eldre i kommunen som har rett på refusjon eller full dekning av tannhelseutgifter får informasjon om det?

Hvordan jobber kommunen for å sikre at alle eldre får den tannbehandlingen de har rett og krav på?

Ingrid Skårmo
Bystyremedlem for FrP

Back To Top