Åpent brev til ansatte ved sykehuset til Arendal.
Pensjonistpartiet ber de ansatte ved sykehuset komme på dette møte og se hvilke partier som har en plan for hvordan vi skal bevare sykehuset i Arendal. Alle partier sier ja til å bevare sykehuset, men få har en plan på hvordan det skal gå til. Gode eksempler på det er Høyres ordfører kandidat Geir Fredrik Sissener som ikke våger ta et oppgjør med helseminister Bent Høie, venstre nesten like ille, prater om dialog med Kristiansand og slå sammen fylker, det er da spiker i kista til vårt sykehus.
Pensjonistpartiet mener at de ansatte bør tenke seg godt om før de stemmer i kommune og fylkestingvalget. Sykehuset behøver lokalpolitikere som våger ta et oppgjør med dagens helseforetak og som kan formidle dette inn sentralt til departementer og storting.
Pensjonistpartiet har i sitt program egen direktør og eget styre for sykehuset i Arendal. Vi mener det er den eneste løsningen som kan stoppe nedleggelse av sykehuset, vi mener det er en reell fare på sikt. Faglighet og volum blandes sammen på en slik måte at sykehuset til slutt ikke har mulighet til å eksistere.
Pensjonistpartiet har et sekundært forslag til drift av løsningen på Sørlandet, som også vil være bra for Flekkefjord. Forslaget er; egen divisjonsdirektør for hvert sykehus, det må velges et nytt styre som er balansert mellom de ulike lokasjoner.
Pensjonistpartiet ber alle ansatte i helsevesenet lese gjennom de ulike partiprogram og se hvilke løsninger partier kommer med, løfter er ikke alltid verd så mye. Pensjonistpartiets representanter er forpliktet til å stemme i samsvar med partiprogrammet. Dette ligger til grunn for den tillit velgerne har gitt partiets representanter. Vi strutter av gode løsninger for kommunal helse og sykehus, vi kjemper for skole og lokalmiljø. Vi er ikke redde for å ta opp kampen.
Knut Tveiten og Olav Reiersølmoen
